Wederom Legionella besmettingen in Diamante Beach in Calpe

Voor de derde maal in een jaar tijd is de Legionella bacterie opgedoken in Hotel Diamante Beach in Calpe, Spanje. In de afgelopen maand zijn acht mensen, onder wie drie Belgen, besmet met de gevaarlijke legionellabacterie die de veteranenziekte veroorzaakt. De drie Belgen liggen in het ziekenhuis, maar zijn buiten levensgevaar. In hetzelfde hotel stierven vijf maanden geleden drie Britse toeristen aan de veteranenziekte.

Het hotel werd in februari van dit jaar al enkele dagen gesloten toen de gevaarlijke legionellabacterie die de veteranenziekte veroorzaakt – een vorm van longontsteking die fataal kan aflopen – drie bejaarde Britten doodde. Toen raakten in totaal twintig mensen besmet. De Spaanse overheid liet het hotel dinsdag onmiddellijk sluiten. Bron van de besmetting is het zwembad van het hotel waar de bacterie in stilstaand water onder zitbanken werd teruggevonden. In mei werd het hotel ook al enkele dagen gesloten wegens besmettingsgevaar. Thomas Cook biedt het hotel niet meer aan zijn klanten aan tot 31 augustus.

Bron: hotel.blog.nl