Voorzitters Maatschappelijke Adviesraad en pijler Kennisplein TVVL bekend

Peter Luscuere voorzitter Maatschappelijke Adviesraad
Prof.ir. Peter Luscuere, hoogleraar TU Delft,  is benoemd tot voorzitter van de Maatschappelijke Adviesraad (MAR). De MAR formuleert maatschappelijke vraagstukken die een gebouwgeboden technische oplossing vereisen. De eerste taak die Peter Luscuere op zich neemt is het samenstellen van de MAR, die zal bestaan uit een aantal deskundigen uit verschillende maatschappelijke sectoren. Ferry de Vries: “Peter Luscuere is als hoogleraar Building Services een bruggenbouwer tussen de disciplines architectuur en installatietechniek. Deze eigenschap zal zeker van pas komen bij het samenstellen van de MAR en bij het stimuleren van de leden om maatschappelijke trends te zien en te verbinden.”

Chris van Bekkum pijlervoorzitter Kennisplein
Chris van Bekkum (32), Senior Technical Manager bij Bouwinvest REIM, is de nieuwe pijlervoorzitter Kennisplein van TVVL. Herriet Weegenaar heeft wegens andere verplichtingen de functie neergelegd.
In de pijler Kennisplein, staan de kennisontwikkeling en kennisverspreiding van TVVL via cursussen, symposia en TVVL Magazine centraal. Nancy Westerlaken, portefeuillehouder Kennisplein: “De keuze is op Chris gevallen door zijn kennis van alle facetten van het vakgebied installatietechniek. Kennis ontwikkelen en verspreiden ziet Chris als belangrijke middelen voor TVVL om de positie van kennisplatform verder uit te bouwen. De integrale benadering die Chris voorstaat sluit zeer goed aan bij de nieuwe koers die TVVL onlangs met de structuurwijziging is ingeslagen.”

Structuurwijziging
Sinds november 2011 is de nieuwe structuur van TVVL van toepassing. Met deze nieuwe structuur heeft TVVL kortere communicatielijnen en werken de leden meer projectmatig samen. Het verwachte resultaat is dat TVVL sneller kan acteren op actuele maatschappelijke vraagstukken, ingebracht door de Maatschappelijke Adviesraad, en het aantrekkelijker wordt voor leden en met name jongeren om deel te nemen in de organen van de vereniging.

TVVL
TVVL is het Platform voor mens en techniek en bestaat sinds 1959. TVVL is een belangrijk kennisplatform op het gebied van utiliteitsbouw en installatietechniek in Nederland en telt circa 1200 persoonlijke leden en 500 begunstigers/bedrijfsleden. TVVL bundelt kennis en ervaring uit de verschillende vakgebieden verspreidt deze, ook internationaal, en stelt deze ter discussie.