Tweede Kamer AO – Legionellapreventie koeltorens

Op 4 juli debatteerde de Tweede Kamer over de inventarisatie van natte koeltorens. Natte koeltorens kunnen een bron van legionella zijn, en daarom moeten deze installaties nauwlettend in de gaten worden gehouden.

Dat de inventarisatie met kracht wordt ondersteund door de Tweede Kamer, is logisch, maar over de juiste methode bestaat nog onduidelijkheid. Intussen is er nog altijd geen compleet beeld. Bij wie ligt de verantwoordelijkheid voor de inventarisatie?

Een motie van de Kamerleden Jacobi/Jansen voor gemeentelijke controle op inspectie van koeltorens haalde het niet. De Kamerleden verzochten om verplichte certificering van de torens. Volgens staatssecretaris Atsma zorgt dit echter voor meer regeldruk en hebben gemeente afdoende instrumenten voorhanden om te handhaven.

De video kan hieronder worden bekeken. De video Legionelladebat Tweede Kamer over natte koeltorens staat ook op Install-tv of YouTube.

Bron: www.intechks.nl