Tsjechen bang voor legionella in hotel

De Tsjechische nationale ploeg weet nog steeds niet zeker of het wel in het Poolse Monopol Hotel gaat logeren. In het hotel in Wroclaw is namelijk in april de legionellabacterie gevonden, die de veteranenziekte kan veroorzaken.

Tsjechië speelt zijn drie groepswedstrijden in het Miejski-stadion in Wroclaw en was aanvankelijk van plan in het luxe vijfsterrenhotel te logeren. Volgens de teammanager van het Tsjechische nationale team, oud-international Vladimir Smicer, wordt het hotel aanstaande zaterdag geïnspecteerd. Op zondag zouden de Tsjechen naar Wroclaw afreizen, maar dat staat nu op losse schroeven.

‘Anders blijven we in Praag’
Alleen als de inspectie zaterdag geen enkel vraagteken oplevert, gaan de Tsjechen naar Wroclaw. Bij slecht nieuws wil Smicer met de UEFA gaan praten over een alternatief. “Anders kunnen we in Praag logeren en dan voor iedere wedstrijd met het vliegtuig naar Polen gaan.” De Tsjechische hoofdstad ligt hemelsbreed op 213 kilometer van Wroclaw. In Wroclaw is er volgens Smicer geen ander hotel met dezelfde faciliteiten.

Nederland vliegt ook
Ook het Nederlands elftal vliegt voor iedere wedstrijd heen en weer vanuit het hotel. Nederland speelt al zijn wedstrijden in het Oekraïense Charkov, maar logeert in Krakow, 1450 kilometer verderop.

Bron: www.rtl.nl