Persbericht – Dè TVVL-Techniekdag 2012 Maak Duurzaam Rendabel

Dè TVVL-Techniekdag 2012 vindt plaats op woensdag 21 november a.s. en heeft als thema “Maak Duurzaam Rendabel”. De vraag naar duurzaamheid in de bouw neemt steeds verder toe. Dit geldt zowel voor nieuwbouw als voor renovatie. Duurzaam bouwen heeft positief effect op het klimaat en op de portemonnee van burgers en bedrijven door lagere gebruikskosten tijdens de levensduur.
Onder leiding van dagvoorzitter Gregor Bak wordt tijdens deze middag het thema belicht vanuit verschillende invalshoeken. Keynote spreker ir. Marlon Huymans “Vastgoedvrouw van het jaar 2009” spreekt over innovatie en duurzaamheid in de vastgoedsector. De tweede keynote spreker prof.dr.ir. Hennes de Ridder zal zijn visie geven op “Living Buildings” en het daarbij horende evolutionair bouwen, dat een einde zou kunnen maken aan de zeer slechte prestaties van zowel de nationale als de internationale bouw ten aanzien van duurzaamheid.

De vier Expertgroepen van TVVL: Klimaattechniek, Sanitaire Technieken, Gebouwautomatisering & Beheer en Elektrotechniek geven ook hun visie op “Maak Duurzaam Rendabel” tijdens een viertal korte presentaties. Na de pauze presenteren vier studenten hun (afstudeer)onderzoek.

Inschrijven
Dé TVVL-Techniekdag vindt plaats op woensdag 21 november 2012 van 13.00 – 19.00 uur in het Auditorium “De Hoge Veluwe” van het nieuwe congrescentrum De Cantharel in Apeldoorn (naast het hotel), Van Golsteinlaan 20 (7339 GT) Ugchelen. Bezoek voor meer informatie en inschrijven www.tvvl.nl/techniekdag2012. De kosten bedragen € 113,00. Kosteloos voor persoonlijke TVVL-leden.

TVVL
TVVL is het Platform voor mens en techniek en bestaat sinds 1959. TVVL is één van de belangrijkste kennisplatforms op het gebied van gebouwgebonden voorzieningen en telt circa 1200 persoonlijke leden en 500 bedrijfsleden. TVVL bundelt kennis en ervaring uit de verschillende vakgebieden verspreidt deze, ook internationaal, en stelt deze ter discussie.