Legionellapreventie tijdens de Coronacrisis

We bepalen ons met de hele wereld in een heel bijzondere en onwerkelijke situatie. De Coronacrisis is voor iedereen een ingrijpende tijd, met persoonlijke problemen, eventuele gezondheidsproblemen en verlies van dierbaren.

Wij wensen als Stichting Veteranenziekte iedereen heel veel sterkte in deze periode.

Deze Coronacrisis leidt ook tot problemen op het gebied van legionellapreventie. Onder andere hotels, zwembaden en sauna’s sluiten en ziekenhuizen zijn niet volledig bezet door het Coronavirus. Dit brengt wel met zich mee dat er leegstand en dus stilstand van drinkwaterinstallaties is. Zoals iedereen weet dat stilstand in drinkwaterinstallaties voor problemen en het is in deze Coronacrisis-tijd moeilijk om legionellapreventie goed uit te voeren. Wij maken ons als Stichting hier zorgen om en wij hopen dat alle bedrijven die hun panden moeten sluiten of druk zijn met andere werkzaamheden hun legionellapreventie toch proberen uit te voeren, eventueel met hulp van hun adviesbureaus van installatiebureaus.

Door het uitvoeren van legionellapreventie voorkomen we met z’n allen die er zeker van zijn dat ziektegevallen door besmetting met de legionellabacterie bij komen.

De Inspectie voor Leefomgeving en Transport heeft op hun website ook een verklaring geplaatst over legionellapreventie in Coronacrisis-tijd. Graag vermeld wij naar de informatie op de betreffende pagina.

Wij zullen als Stichting online onze werkzaamheden blijven uitvoeren en wensen u veel sterkte in de periode die voor ons ligt. We zien elkaar hopelijk snel weer!