Legionella in kleedlokalen buitensport

MAASTRICHT – In de douches van de kleedlokalen van drie Maastrichtse buitensportverenigingen is legionella aangetroffen. Maastricht Sport, de sportorganisatie van de gemeente Maastricht, heeft deze voorlopig gesloten. De drie verenigingen – Maastrichtse Hockey Club en de voetbalclubs RKASV en Willem I – zijn hiervan op de hoogte gesteld.

De aanwezigheid van de legionellabacterie kwam aan het licht tijdens de halfjaarlijkse controle van de waterkwaliteit door een onafhankelijk bureau. Het betekent dat er in de kleedruimten niet gedoucht mag worden. Toiletten en wasbakken mogen wel gebruikt worden. Maar uit voorzorg zijn de kleedlokalen helemaal buiten gebruik gesteld, aldus de gemeente Maastricht.

Voor de betrokken sportclubs wordt in overleg naar vervangende kleedfaciliteiten gezocht. Nog niet bekend is hoe lang de sluiting gaat duren. Overigens gaat na zondag de winterstop van start in de buitensport.

Bron: www.dichtbij.nl