Herdenking – Westfriese Flora te Bovenkarspel 1999-2019

De Stichting Veteranenziekte, voorheen Stichting Flora Veteranenziekte, is ontstaan na de grootste legionella-uitbraak ter wereld in maart 1999. Na deze legionella-explosie tijdens de Westfriese Flora overleden 32 mensen aan de gevolgen van de veteranenziekte; meer dan 200 mensen werden ernstig ziek. Veel van deze mensen sloten zich aan bij de stichting.

Uitnodiging herdenkingsbijeenkomst legionellaramp Bovenkarspel 9 maart 2019.

Op 9 maart 2019 zullen wij als Stichting Veteranenziekte een herdenkingsbijeenkomst organiseren bij de Bomentuin aan de Spoorsingel (ter hoogte van nr. 72) in Bovenkarspel.Wij zullen elkaar ontmoeten om 11.00 uur en herdenken dat het 20 jaar geleden is dat de legionellaramp zich voltrok. Wij nodigen u van harte uit om bij deze herdenking aanwezig te zijn. Na deze herdenking zullen wij aansluitend een kop koffie met versnaperingen nuttigen in het Roode Hert, Hoofdstraat 235 te Bovenkarspel (op 800m van deze herdenkingsplaats).

We verzoeken u aan te melden via het aanmeldingsformulier betreft de herdenking. Hierdoor weten wij ongeveer hoeveel lotgenoten en betrokkenen aanwezig zullen zijn en mee gaan naar het restaurant.

Indien u andere vragen heeft laat het ons dan even weten via het onderstaande vragenformulier