Ketensamenwerking Legionellapreventie

Programma

De Stichting Veteranenziekte organiseert dit jaar haar derde lustrumcongres na de Legionella- uitbraak in 1999 die zoveel tragische gevolgen heeft gehad. Sinds die tijd hebben we samen met anderen veel bereikt om Legionella-uitbraken te voorkomen. Maar mijn ultieme droom - Legionella de wereld uit, te beginnen met Nederland - is nog niet uitgekomen. Daarvoor moet nog steeds veel werk worden verzet. We zijn het de honderden nabestaanden en talloze slachtoffers verplicht om door te gaan. Ik ben ervan overtuigd dat als we samen de handen ineenslaan die droom zeker uit gaat komen. Ik nodig u van harte uit om als deelnemer aan ons congres mee te denken en te praten over hoe we nog beter dan nu Legionella-uitbraken in de toekomst kunnen voorkomen.

Fred Bertrand, voorzitter Stichting Veteranenziekte

Programma als pdf Download programma als PDF

09:30 - 10:00   Ontvangst

11:00 - 11:30   Pauze

12:30 - 14:00   Lunch

• Prijsuitreiking ‘Viral Campaign’ Vergroten Bewustzijn Veteranenziekte
    Studenten van de Hogeschool van Amsterdam maakten als studieopdracht YouTube clips om de maatschappelijke bekendheid met Veteranziekte te vergroten. Prijsuitreiking voor de beste clips.
  • Hoe kunnen de verschillende schakels in de keten van elkaar leren en hoe kunnen we kennis delen?
    De deelnemers gaan op twee verschillende manieren met de bovenstaande vraag aan de slag:
    • Groepsdiscussie
      In de grote zaal onder leiding van een moderator.
    • Kleinschalige workshops
      De deelnemers genereren op creatieve wijze een gezamenlijke visie en oplossingsrichtingen.

15:30 - 16:00   Pauze

• Plenaire presentatie van de uitkomsten van groepsdiscussie en workshops.
  • Uitreiking Legionella-Award
    De Legionella-Award wordt uitgereikt aan een persoon of instelling die zich bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt voor de bewustwording rond het onderwerp Legionella.

17:00 - 18:00   Afsluiting en borrel

Programma als pdf Download programma als PDF

Tijdens de ontvangst, pauzes en lunch zijn er voldoende mogelijkheden om te netwerken en stands te bezoeken.

Deelnamekosten
De kosten voor deelname aan het congres bedragen € 95,-.

Aanmelding
Klik hier om naar het aanmeldingsformulier te gaan.

Congressponsoring
Het is mogelijk ons congres te sponsoren. Bent u daarin geďnteresseerd, klik dan hier voor een overzicht van de mogelijkheden.

Stichting Veteranenziekte

Dit congres wordt georganiseerd door de Stichting Veteranenziekte