Deze DVD is niet meer te bestellen, u kunt hem wel op onze website bekijken.

De unieke DVD ‘Legionella…. Leeft!’

De DVD laat in 40 minuten zien hoe de legionellabacterie zich in het drinkwater verspreidt en vermenigvuldigt. Er wordt uitgebreid ingegaan op de mogelijkheden hoe je er tegen te beschermen, maar ook hoe artsen de diagnose vroeger moesten stellen en hoe het nu veel simpeler en sneller kan. Ook wordt stilgestaan bij de rampen in Philadelphia in 1976 en in Bovenkarspel in 1999.

Interviews met deskundige betrokkenen van toen laten duidelijk zien waarom de diagnose “een legionella-besmetting” voor velen te laat kwam en anderen opzadelden met de langdurige gevolgen van de veteranenziekte. In indringende interviews laten zij voor het eerst van zich horen. Ook komen er nabestaanden van de Floraramp aan het woord. Maar u ziet ook dat er na 1999 jaarlijks nog veel slachtoffers bijkomen; ook jonge mensen!

De ondertitel van de DVD “2009: waar staan we 10 jaar na Bovenkarspel?” geeft duidelijk aan waar deze DVD over gaat.

Wij hebben ook het boek ‘Legionella…een ramp!’, u kunt hier een PDF van downloaden: