Golf van ziekte in Warstein: Zoeken naar vervuilde airco

Let op! Deze tekst is geautomatiseerd vertaald en kan onjuistheden bevatten.
Klik hier voor het originele (Duitstalige) bericht: www.wrd.de

De Legionella, die als oorzaak van de ziekte van ongeveer 70 mensen in Warstein beschouwd werden waarschijnlijk verspreid airconditioning. In de stad is nu een intensieve zoektocht naar de betrokken installatie.

Met lucht-kaarten en lijsten van geïnstalleerde koelapparatuur, de gewestelijke overheid Soest proberen om de plant te vinden, werden de Legionella in de afgelopen dagen verspreid. De afvoerlucht van een verontreinigde grote airco kon in condensatiedruppels hebben verdeeld op de excitatie kilometer. Op woensdag (21/08/2013) werknemers nam monsters van het graafschap gezondheid afdeling over dergelijke investeringen in kantoorgebouwen. “De actie doet denken aan een incident in 2010 in Ulm. Legionella tijd werden verspreid via de afvoerlucht van een technisch systeem,” zei de gezondheid afdeling directeur Frank Renken.

Maar de resultaten zullen zijn tot begin volgende week te verwachten, zei hij. Daarom is de bestudeerde systemen moeten zoveel mogelijk worden ontsmet voorzorg. “We willen voorkomen dat bij de huidige temperaturen weer Legionella wolk over de stad trekt,” zei de Soest districtscommissaris Eva Irrgang.

Geen drinkwater bron van besmetting
De sanitaire inspecteur van de wijk vragen ook de patiënten met een specifieke vragenlijst van de Bielefeld State Center for Health. Zo hoopt men het beginpunt van de pathogeen te beperken.

Het drinkwater van de stad met ongeveer 27.000 inwoners Warstein komen als de oorzaak van de vraag, zei de provincie woordvoerder, omdat de momenteel heersende temperaturen zijn te koud voor de bacteriën in de waterleidingen. “We hebben ook altijd alleen individuele patiënten. Zou de infectie van de lijn, werden eveneens getroffen familieleden.”

Antibiotica cocktail van beats
Het is te hopen dat de ziekte golf terug: Na het weekend van vrijdag tot zondag, een andere 30 patiënten was toegelaten tot het ziekenhuis Maria Hilf Warsteiner met relevante symptomen, waren er slechts twee op maandag. Door woensdagmiddag (21/08/2013), is het aantal verdachte gevallen gestegen tot 70, “gesensibiliseerd Door het melden van meer gevallen, artsen hebben vervolgens gemeld,” zei district woordvoerder Müsch Born to WDR.de. Als het niet voor nieuwe gevallen. Ondertussen, het aantal patiënten waarbij Legionella steeg 4-5 gedetecteerd.

Twee mensen, 47 en 53 jaar, gestorven in verband met de golf van ziekte. De toestand van een 46-jarige man en een 42-jarige vrouw is nog steeds kritiek, zullen beide blijven zorgen intensief. In de andere patiënt, de behandeling grenst met een cocktail van antibiotica. Ze zijn vrij van koorts weer snel, volgens de behandelende artsen. Ze werden opgenomen met hoge koorts, droge hoest en longontsteking. De incubatietijd Legionella is tien tot 14 dagen.